В Україні планується запровадження платних доріг, однак це стосуватиметься лише окремих відрізків. Про це йдеться у статті hromadske.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяЯк зазначив ексзаступник міністра інфраструктури Віктор Довгань, для економічної ефективності таких доріг потрібно забезпечити рух щонайменше 20 тисяч автомобілів на добу.
"В Україні насправді не так багато ділянок, які відповідають цій вимозі", - зазначив він.
Перелік потенційних платних доріг
У Міністерстві розвитку громад розглядають можливість запровадження плати за проїзд на шести основних маршрутах загальною довжиною близько 1400 кілометрів:
- Відрізок дороги Бориспіль — Полтава;
- Траса Київ — Рівне;
- Маршрут Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв;
- Дорога Ягодин — Ковель — Луцьк;
- Шлях Харків — Дніпро — Запоріжжя;
- Відрізок Херсон — Миколаїв.
Довгань також запропонував кілька інших можливих ділянок, які могли б стати платними. Серед них:
- Новий мостовий перехід у Кременчуці;
- Велика Кільцева дорога в Києві;
- Траса Краковець — Львів;
- Поєднання Житомирської та Одеської трас.
Вартість проїзду
Максимальну вартість проїзду на платних дорогах було затверджено Кабінетом Міністрів ще у грудні 2020 року. Тарифи встановлюються залежно від типу транспорту:
- Для мотоциклів, легкових автомобілів, мікроавтобусів та вантажівок до 3,5 тонни — 0,023 € за кілометр (приблизно 1 гривня);
- Для вантажівок вагою від 3,5 до 12 тонн та автобусів — 0,045 € за кілометр (близько 2 гривень);
- Для вантажівок понад 12 тонн, великих автобусів та автопоїздів — 0,133 € за кілометр (майже 5,84 гривні).
Як пояснив експерт з транспортного моделювання Дмитро Беспалов, остаточна вартість проїзду визначатиметься оператором дороги. Це може бути "Укравтодор", обласна адміністрація або інша організація, яка управляє дорожньою ділянкою. При цьому тариф враховуватиме транспортний попит, але не перевищуватиме встановлену Кабміном максимальну вартість.
Що це означає для водіїв?
На початковому етапі платні дороги стосуватимуться переважно вантажного транспорту. Дмитро Беспалов зазначає, що введення плати для приватних автомобілів поки що не планується. Пропозиції спрямовані насамперед на фури, що користуються вже наявними дорогами, аби зібрані кошти покривали витрати на їх обслуговування та ремонт.
Запровадження платних доріг є важливим кроком для розвитку інфраструктури, але воно викликає багато питань щодо економічної доцільності та впливу на українців. Подальші рішення залежатимуть від аналізу транспортного потоку та фінансових розрахунків.
Читайте також:
Усіх, хто отримує пенсії, попередили: ПФУ встановив терміни для явки.
Українці за кордоном будуть змушені звертатися до юристів: що готує доля біженцям.