У 2024 році український ринок дизельного палива показав вражаюче зростання імпорту на тлі зміни структури постачання та оптимістичних прогнозів цін на паливо у 2025 році.

Згідно з аналітикою , підготовленою експертами Сергієм Куюном та Іваном Марченковим з компанії "Консалтингова група А-95", обсяг імпорту дизеля в Україну збільшився на 8%, досягнувши 6,65 млн. тонн. Це становить 75% загального обсягу імпорту моторних палив.

Паливо: скрін з відео
Паливо: скрін з відео

Цікаво, що кількість країн-постачальників зменшилася з 20 до 16, і частка п'ятірки найбільших постачальників зросла з 75% до 93%. Однією з найяскравіших подій на ринку стало змагання між Грецією та Румунією за ринок України. Греція продемонструвала найбільше зростання, збільшивши постачання більш ніж у 2,7 раза – до 1,36 млн тонн. Однак, незважаючи на успіх, майбутнє грецьких поставок залишається невизначеним через високі ціни.

2024 року також спостерігалася тенденція зниження світових цін на нафту. Середня ціна бареля склала 75 доларів, що значно нижче, ніж 2022 року, коли вона була майже 100 доларів, і навіть у 2023 році — 82 долари. Вплив на ціни мають і глобальні події, такі як збільшення видобутку нафти в США, що може призвести до подальшого падіння світових цін.

Падение нефти
Падение нефти
Падение нефти

На внутрішньому ринку України відбуваються процеси консолідації серед імпортерів. Число компаній, що займаються імпортом палива, скоротилося з 318 до 185, а частка десяти найбільших імпортерів зросла з 51 до 56%. Лідером обсягу імпорту стала компанія ОККО, яка поставила 789 тис. тонн дизельного палива.

Читайте також:

На автомобілістів чекає новий удар: АЗС накрутять ціни на паливо.

Нове зростання цін на пальне з 1 січня: скільки коштуватиме бензин, автогаз та дизель.